úterý 11. dubna 2017

Od Usain Bolt na, Donkey Man '- ako Jamaica zostáva tak rýchlo

Tento ostrov efekt - ak je to, čo to je - neplatí len pre hudbu, som si uvedomil, ako som sedel na obvode na atletickom ovále na národnej štadióne v Kingstone. Blue Mountains sa objavila na jednej strane, oceán trblietal vo vzdialenosti na strane druhej, a v bezprostrednej blízkosti sa všetko deje vo väčšej intenzite, alebo vyššie menovitej hodnoty prúdu.

Za mnou, tribúny boli vzdúvanie , vlniace sa masy ľudí, spievanie, jásající, spev, tanec a búchanie bubnov. Boli medzi nimi deti, rodičia, matky s deťmi; a tam bol konštantný bzukot, rovnako ako miliardy komáre - vuvuzely.Oficiálne bol dav 30.000, sedel kapacita starého mies ta konania, ale to bola rieka v záplave, chystá sa vyliala z brehov a rozliať na trať.

Príležitosť bola Champs, atletika jamajskej stredných škôl šampionáty. To je pravda: školy. Tento Premier League veľký dav bol sledoval školákov behať, skákať a hádzať. Ale hlavne behať, extrémne rýchly

Bol som vyzval k účasti na Champs, povedal, že sa nič podobné nikde na svete, ale ja som šiel na Jamajku pri hľadaní odpovede na inú otázku :. Ako by mohol taký malý ostrov tak komplexne dominovať šprintovať na svetovej scéne?Vedená Usain Bolt a Shelly-Ann Fraserová, jamajský atléti vyhrali 11 z možných 18 šprinte medailí v roku 2012 olympijské hry v Londýne, vrátane prvej a druhé miesto v mužskom 100m, a prvé, druhé a tretie miesto v mužskom 200m. Ich úspech zdvihol obočie a podozrenie. Americký deväťkrát olympijský víťaz Carl Lewis spochybnila účinnosť antidopingových kontrol na Jamajke. "Nikto nemá o bviňovať nikoho," povedal. "Oni [Jamaicans] hovoriť:, Oh, boli sme skvelé pre sport.'Ne, to nie. Žiadna krajina má takú dominanciu. Nehovorím, že som urobil niečo pre istotu. Neviem.Ale ako sa odváža niekto pocit, že by nemal byť kontrola, najmä v našom športe. "

Existujú aj iné teórie, taky. Sprint bol v génoch, uviedol, že niektoré; zatiaľ čo iní, že to bola strava, hlavne sladké zemiaky. Tieto deti sa neboja tvrdej práce. Vzala by som akúkoľvek Päť z týchto chalanov tomorrowUS koľaj tréner

Rovnako ako v roku 2012 olympijské žiara zmizol - ako štadión bol zastavený, a Londýnčania sa vrátil do sedí v tichosti na trúbku - Rozhodol som sa, aby sa pokúsili zistiť, tajomstvo k úspechu Jamajčanov.Takže na konci marca 2014 som letel do Kingstonu, pristátie na letisku pomenoval otec nezávislosti, Norman Manley (tiež držiteľ rekord 110 yardov na Champs od roku 1911 do roku 1952, a áno, zdá sa hlboko symbolic ké, že otec nezávislosti je tiež legenda Champs).

Champs trvá päť dní a jeden deň som sedel s trénerom z americkej vysokej školy, jeden z mnohých, ktorí tam každoročne vyhľadávali talent , On riekla a priadol ako športovci súťažili pod nami. "Nádhera," neustále opakoval ako šprintér po šprintér - niektorí ako mladý ako 14 - zniesol na rovné, ich nohy sa objaví len na škvrnu na povrchu.Zo stojana, vyzeralo to skôr ako tanec ako beh.

"Všetky tie deti, tie dobré, sú prijímaní podľa svojich vysokých školách," povedal mi tréner. "Chápu, že dráha a pole môže byť ich cesta von. A sú naozaj ľahké tréner. Sú neboja tvrdej práce. Ak máte veľa, em na vašom tíme, sa smejete. Vzala by som niektorý päť z týchto chlapci zajtra "Facebook Twitter Pinterest svet pri nohách :. Javon Francis, ktorý zlomil Usain Bolt má 400m rekord na 2014 Champs. Foto: Robin Moore

Na piaty deň, ako noc padá Kingston, s Blue Mountains pripomínajúce strašidelné tiene, svetlami sídiel bodkovanie kopca a výhľadom na štadión zajiskření.To je miesto, kde najúspešnejší športovci, vrátane Bolt, žiť. Je to, ako keď sú podpichovanie tých mladých ľudí, ktorí ašpirujú na napodobniť šprintérov, ktorí vysídlené hudobníkmi ako ostrov najslávnejších exportov. Medzitým štadión skaly. Intenzita prúdu je vyššia ako kedykoľvek predtým.

A Hush zostupy pred hlavné udalosti, chlapcov 400 metrov. Všetky oči sú na 19-ročného zvané Javon Francis, známy ako "Donkey Man".Vyrastal v chudobnej rybárskej dediny deväť míľ od Kingstonu, ale teraz zastupuje ostrovný top atletika školu, Calabar.He už meno domácnosti na Jamajke, čo hral u vyšších majstrovstiev sveta v Moskve v roku 2013, takmer bez pomoci vyhrávať jeho krajina striebornú medailu na 400 m relé.

na Champs Donkey Man šprintuje za prvou zákrutou, stopovať ostatné bežc i, potom odovzdá akoby zabudol na ne. Podľa druhej zákrute, je jasnou jednotkou. Ale on sa nepreteká s ostatnými; on je naozaj pretekárske Bolt, rekordman Champs.Útočia dole cieľovej rovinke, celú cestu do riadku, viac ako 10 metrov pred jeho najbližší rival, potom prechádza cez líniu s rukami pretiahla široký a otvorenými ústami. Hodiny sa zastaví na 45 sekúnd: pohodlné tlkot Bolta záznamu 2003

Na štadión vybuchne .. Zelený a čierny blok, ubytovať priaznivcov Calabar, skáče násilne. Osol Man ukazuje na ne, potom klesne na trati a napodobňovanie porazil Bolt, začne robí tlačové okna. Dokáže tri, potom spočíva na bobku, hádže hlavu dozadu a natiahol ruky zase von, ako Ježiš. On clambers späť na nohy, ale on je ohromujúci, ako keby opitý.

A potom sa zrúti. Objaví sa nosidlá, ale máva to preč.O niekoľko hodín neskôr, keď začína 200 metrov, ale na polceste po rovinke, pokazí zranených. Sotva preteky o päť po celú sezónu.

Nie každý bol ohromený. Niektorí sa obávali, že Champs a dôraz kladený na atletiku v jamajských školách, bolo príliš intenzívne. Medzi mnohými listoch na túto tému v novinách ostrova v najbližších niekoľkých dňoch bol jeden z Lascelve Grahama, chemik z povolania, ktorí sa obávali, že záujem o šport bol "vedie naše mladíkov z útesu." Zariadil som sa stretnúť Graham v Kingston. "Väčšina mladých ľudí pochádza z chudobných pomerov," vysvetlil. "Od rodiny, ktoré sa stretávajú a v strese.Väčšina z nich má jeden nadradený rodinu. "Šport by mal byť o mimoškolskú činnosť, on veril," nie je hlavná vec, jediná vec. Mám pocit, že to nie je mladí ľudia, ktorí sú na vine. Sú to nie je problém. Sú to dospelí, ktorí vidia Usain a Shelly-Ann a chcú vyrábať ďalšie. "

Graham rozprával príbehy, ktoré on si o školách agresívne nábor najlepšie talenty počul, ktoré ponúkaj� � stimuly ako sú chladničky k . rodičia rýchlych deti

aj navštívil Calabar západ Kingston školu, ktorá dominovala Champs - a historicky tiež je atletika powerhouse.Keď Jamaica vyhral 400m relé na 1952 olympijských hier - aj keď jeho dominancie je viac nedávny jav, jamajský sprinting statočnosť siaha až do roku 1948 olympijské hry v Londýne, jeho prvý - tri z kvarteta boli Calabar absolventov. Dostal som prehliadku zariadení podľa jedného z školy je sedem atletických trénerov, Omar Hawes. Trať bola oválna popálených, tmavé čiary na trávnatej dráhe, bez veľa trávy. "Stopa," povedal som Hawes, "to je…"

"Bumpy," prerušil ma. "Áno Človeče. Ale to je miesto, kde začneme.Myslím, že sme na tom celkom dobre, pokiaľ ide o techniky, ktoré používame, a ako využiť to, čo máme. "Mnoho žiakov, dodal, dorazí do školy bez topánok. "Potom, čo zarába topánky, je tu veľa obuvi pre neho od sponzorov." Škola má spo nzorskú zmluvu s Puma, nemeckej športového oblečenia firma, ktorá sponzoruje Bolt.Väčšina z týchto mladých ľudí pochádza z chudobných pomerov, z rodín, ktoré sa stretávajú aj pod stressLascelve Graham

Keď sa Francis regrutovanie Calabar on spočiatku cestoval deväť míľ do školy autobusom. "Potreboval všetky druhy pomoci," Bolo mi povedané, Andrea Hardware, ľudských zdrojov výkonné s veľkým telekomunikačnej spoločnosti, ktorej deti chodili Calabar, a ktorý teraz riadi školský atletický tím. "Javon potreboval podporu v oblasti vzdelávania, finančnej podpory, a prostredníctvom nášho výboru a ja, ktorá bola poskytnutá pre neho.Ale mám veľké obavy, keď mi zavolal mi povedať, že príde do školy neskoro, spia v triede, on nedrží krok. - také veci "

Hardware bol pridelený mentor Francisa. Ale ona nemala pocit, že bolo dosť a hovoril Francis rodičmi o ich syn pohybujúce sa s ňou. "Boli okamžite otvorený myšlienke. Spomínam si na rozhovor som mal s jeho matkou. Povedala:, Ďakujem, Boh ti žehnaj. Viem, že potrebuje podporu a nemôžem to urobiť za neho. "Francis žil s Hardware štyri roky. Dokonca volá mamička.

Keď som sa zoznámil s Františkom na ďalšiu cestu na Jamajku v decembri 2014, opísal nočná mora sezónu, počas ktorého on sa bál o jeho sen stať ďalšie Bolt.Nadir prišiel, keď minul IAAF World Relay majstrovstiev v Bahamách. Raz v noci, Hardware sa vrátil, aby ho našli v jeho izbe plače. "Mami, môj obraz je na billboarde na Bahamách!" Zakričal mu. "Je to môj obraz na billboard a nehodlám ísť!" Facebook Twitter Pinterest Jamajka Usain Bolt predstavuje potom, čo vyhral zlato vo finále Commonwealth Games 4x100 relé v Hampden Park, Glasgow, 2014. foto: Ben Stansal / AFP / Getty Images

na záver jediný svetlý bod v Francisove rok, na rozdiel od jeho záznamu na Champs podpísal profesionálnu zmluvu s Puma. "Áno Pa ne.Usain Bolt je Puma lev, som Puma lev taky, "povedal mi. "Usain Bolt mi povedal:, Track and poľa je nefér hra'On povedal:, Javon, viete, že ak máte vzdelanie, nikto nemôže vziať to preč od vás. Atletický, Boh môže vziať to preč od vás. "

Francis bol spôsobený na trati začať cvičiť. Vstal, natiahol ruku, povedal: "Ďakujem, pane," potom sa rozbehol v smere na prašnej ceste.Hardvér a ja ho sledoval a hľadal náznaky, že on bol bez zranení. "Pred pár dňami som povedal:,? Javon, ako sa naozaj cítiš '" povedala. "On povedal:, Mami, mi dobre, mi dobře.'Cítí sa vyliečiť"

Francis zapuzdrený dilemu partie mladých jamajských atlétov, ktorých osudy spočívajú na ostrie noža. Mohol by sa stala ďalšia Bolt, a v tomto procese transformácie svoj život a jeho rodina má bohatstvo. Alebo by mohol skončiť v roku Bull Bay, zarábajú na holé živobytie ako rybár, rovnako ako jeho otec.

Napriek tomu tu, pomyslel som si, keď som cestoval z Jamajky hovoriť s ľuďmi, ktorí sú súčasťou mimoriadnej atletiky kultúre, bol presvedčivejší vysvetlenie úspechu ostrova, než gény, sladké zemiaky alebo dokonca liekov.Čokoľvek iné je to, je to iste kultúrnym fenoménom, ten, ktorý je poháňaný intenzite alebo vyššej menovitej hodnoty prúdu, ktorý charakterizuje tento ostrov kontrastov a duality. Iba v Jamajke mohla hudba sa stala konkurencieschopnou snahou; ale scéna, ktorá začala v neskorej 1950 bola založená a poháňaný horké rivality medzi "zdravých ľudí", z ktorých každá súťažiť byť hlasnejší a hrať najnovšie ska, rocksteady či reggae k najväčším publikum.

"Myslíš, že si na nebesiach, ale ya žiť v pekle," ako Bob Marley spieval čas ukáže.To bolo Jamaica: očarujúce a neznesiteľný; priateľský a násilné; laid-back a nepokojná; kde "bod varu je vždy celkom blízko," ako jednu zo svojich najväčších športovcov, Arthu r Wint, raz dal to. Miesto, kde sa život môže zdať pohybovať neuveriteľne pomaly. A napriek tomu je domovom najrýchlejších ľudí na tejto planéte.