pátek 21. července 2017

Klučinová je na mítingu v Kladne druhá, na slovenský rekord výrazne stráca

Klučinová už v Kladne trikrát zmenila rekordné tabuľky, naposledy vlani súčtom 6 460 bodov. Na tento výkon však má po prvom dni stratu 128 bodov a nie je v jej silách, aby toto manko zmazala. Na svoj prvý tohtoročný sedemboj v Götzis, kde pred dvoma týždňami získala 6 249 bodov, zaostáva v medzisúčtu o 78 bodov.

Klučinová prebehla rovinku s prekážkami za 13,97 sekundy, a hoci za vlastným osobným rekordom (13 , 81) zaostala, bola rýchlejšia o 14 stotín ako v Götzis. Vo výške ale výkonom 182 zaostala za vlastným maximom o plných osem centimetrov.Nepodaril sa jej ani vrh guľou (14,22) ani beh na 200 metrov za 24,79 sekundy.

"Trápenie od začiatku do konca, to je ideálny zhrnutie dneška," vyhlásila po poslednej disciplíne dňa. "Prekážky mi veľmi ne vyšli, aj keď to nebola úplná tragédia, dúfala som v niečo lepšie," hodnotila. "Výška mi nevyšla, mala som na to skočiť lepšie, ale možno som sa toho trochu bála, ako ma bolí tá noha," upozornila vícebojařka.

V Götzis si totiž práve v skoku vysokom ľahko poranila nohu, ktorá ju trápila vlani na majstrovstvách Európy v Zürichu a ktorej vinou závod vtedy nedokončila. "Možno som sa trochu bála sa poriadne odraziť, neviem. Ale aj tak som mala skočiť vyššie. Guľa žiadny zázrak a dvojstovka?Tú som asi pomaly rozbehla, síce som tak nevytuhla ako väčšinou, ale bolo to pomalší, "povedala.

V minulých rokoch sa po mítingu v Götzis vždy v Kladne zlepšila, ale vplyv na to malo aj počasie. Tento rok totiž bolo v Rakúsku krásne oproti minulým rokom. "Takže ten výkon tam bol dobrý," upozornila Klučinová. A kladniansky závod trápia veľké teplo.

"Keby bolo takto dva týždne v kuse, tak si na to člo vek zvykne, ale predvčerom bola zima a moje telo sa s tým nevie popasovať," premýšľala Klučinová. "Dám si rovinku a môžem si ľahnúť a rozdejchávat to," povedala, ako trpela únavou. Ale chce bojovať a Kasjanovové víťazstvo zadarmo nenechá. "Chcela by som si aspoň v diaľke spravit chuť.Uvidím, ako sa prebudím, "povedala k prvej disciplíne druhého dňa.

Závod mužov po prvom dni vedie podľa očakávania Alexej Kasjanov so ziskom 4 291 bodov, druhé miesto okupuje Martin Roe z Nórska, ktorý má po piatich disciplínach na konte 4 152 bodov. Tretia je Francúz Romain Martin (4 045).