čtvrtek 20. července 2017

Štěpánek: Wimbledon je tenisový Vatikán, každé hranie omše. Prehra mrzí

Vlani síce na Wimbledone došiel len o kolo ďalej, ale lúčil sa ako hrdina. Pobavil divákov parádny bitkou sa svetovou jednotkou Novakom Djokovičom. A hoci prehral, ​​počul potlesk.

Tento rok sa na ňom prejavil výpadok zavinený zraneniami. Po minuloročnom daviscupové semifinále s Francúzskom cez pol roka nehral. Wimbledon bol ešte len jeho siedmym tohtoročným turnajom, prvým na tráve.

A optimálnu fyzickú kondíciu zatiaľ hľadá. "V piatich setoch už sa prejavilo, že mi to nekope toľko ako na začiatku.Tentoraz by som po dlhšom výpadku potreboval, aby sa hralo na dva víťazné, "hovoril.

Tréner Petr Korda sa ho napriek ťažkej porážke pokúšal povzbudzovať. "Písal mi, že na to, že som mal pred týždňom rakety zapichol v sl ame, nech to teraz beriem ako víťazstvo," líčil Štěpánek. "Prial som si iný výsledok, ale zase musím byť triezvy a makať ďalej."

Trávnatý povrch pritom miluje, k Wimbledonu vzhliada. "Pre mňa je to tenisový Vatikán, každý tréning a hranie je pre mňa omše. Veľmi ma to mrzí, ale pozerám sa ďalej, do druhej polovice roka. Naviac zajtra hráme ešte debli, "pripomenul svoju druhú londýnsku šancu po boku Michaila Južného.

Čísla v jeho prípade nehovorí moc pozitívne. Na rebríčku je na 203. mieste. Tento rok bude mať 37 rokov.V hlavnej súťaži na ATP tento rok vyhral len dva zápasy.

To ale neznamená, že by sa vzdával.

"Rebríček nemá cenu moc sledovať. Chcel som si dať čas a zistiť, ako som na tom. Stále môžem hrať s najlepšími, lepšil som sa každým turnajom, "povedal. "Návrat v rebríčku vyššie príde ruka v ruke s výsledkami. Budem na tom tvrdo pracovať a verím, že sa tam zase dostanem. "

Zatiaľ sa raduje z toho, že boľavý chrbát už ho netrápi. Chystá sa teraz na americkú sériu turnajov, kde sa zistí s koučom kordom a ktorá vyvrcholí štvrtým grandslamom roka - US Open.

A po ňom…?

"Žiadne resumé nemusím robiť , jedu stále ďalej. Hovorí sa, že boj nie je o tom, koľko človek rozdá rán, ale koľko je ich schopný prijať a ďalej bojovať ďalej.Jedu ďalej a vôbec si nepripúšťam, že by som mal robiť nejaké resumé. "

Namiesto toho túžia po tom, aby si nabudúce odviezol z Wimbledonu príjemnejšie spomienku.